onsdag 14. oktober 2009

! KOKONG ! ?

..."GID JEG VAR I EN KOKONG"...
Idag har jeg enda engang frivillig latt meg bli trillet INN i en schvæææær maskin. Det var da jeg fikk den merkelige følelse av liksom å være inni en kokong
- slik jeg har sett sommerfugl-larvene spinner seg inn i.
Normalt / Ikke-normalt / ihvertfall MOT normalt

Hele prosessen starter med at alt av ekstra-utstyr blir ribbet;
øreringer, briller, smykker, belte, sko og alt av metall inkludert BH.
Så får jeg propper i ørene og en nål i armen.

Ligger på rygg og blir kjørt inn i tunnel-maskinen
som startet med forsiktig dunking;
først på siden av hodet, så over og under, ja over det hele.
Jeg blir vant til lydene som jeg assosierer med hjerteslag.
Tankestrømmen følger rytmene. Rytmer blir til musikk...
...jeg drømmer meg bort...

Føler tryggheten som er på grensen til behagelig.
Akkurat når jeg skal til å tillate kroppen å sveve
starter en kraftig risting og høylytt dunking.
Jeg kommer tilbake til meg selv,
det samme gjør "maskinisten" som kjører meg ut
for å gi kontrastvæske.
Det er snakk om minutter før prosessen er ferdigstilt...

...og jeg er ute av min kokong..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar